KÖNYVÉRTÉKELÉSEK

Kővágó Sára: Római ajánlat

Kifejezetten szeretek új íróval megismerkedni, mert korábban is ért már rendkívül kellemes meglepetés. Gondolhatjátok, hogy megörültem, amikor – Farkas Anett ajánlására – Kővágó Sára keresett meg azzal, hogy lenne-e kedvem elolvasni a hamarosan megjelenő első könyvét. Ezúton is köszönöm a bizalmat! :)

A fülszöveg:

„Sophie Williams élete látszatra tökéletes. A magyar származású lány egy neves londoni fordítóirodánál dolgozik, csodás barátai vannak, és úgy érzi, élete révbe ért egyetemi szerelme, David mellett. Főnöke azonban váratlanul új megbízatást ad neki: egy hónapra Rómába kell utaznia, egy műkereskedő tolmácsaként. Sophie először visszautasítja az ajánlatot – képtelen lenne elszakadni barátjától és a megszokott hétköznapoktól. Ám biztonságos világa hirtelen összeomlik, és egyik pillanatról a másikra Rómában találja magát a jóképű, de rideg James Corner oldalán. Kapcsolatuk nehezen indul, a férfi zárkózott és mogorva, míg Sophie nyitott és kíváncsi. Az együtt töltött időnek köszönhetően azonban mindketten ráébrednek, félreismerték a másikat.
Egy történet csalódásról, szerelemről és a második esélyről…

Kővágó Sára első regénye kalandokban és érzelmekben gazdag történet, önmagunk és múltunk elfogadásáról, valamint a szerelemről, ami a legnagyobb félelmeinket is segít leküzdeni.”

A borító a Coverist Stúdiónak köszönhető, és szerintem a titokzatos női alak – a szemeit nem látjuk –, illetve a kellemes pasztell színek már egyértelműen sejtetik, hogy egy romantikus könyvet fogunk olvasni. Nagyon kíváncsi voltam, hogy a szép borító vajon milyen tartalmat rejt...

Szerintem jó romantikus könyvet írni egyáltalán nem egyszerű, legalábbis nekem, mint olvasónak szükségem van bennük valami pluszra, hogy kiemelkedjenek a hasonló kötetek közül. Ez a bizonyos plusz pedig a Római ajánlatban abszolút megvolt. Ahogy elkezdtem olvasni, azonnal beszippantott a történet. Sőt, alig tudtam letenni, ha éppen más dolgom is akadt. Imádom az ilyen könyveket, amikor olvasás közben egy percig sem unatkozik az ember, mert nincs túlírva, és nincs benne semmi felesleges, ami esetleg a minőség rovására menne. Nagyon jók voltak benne az arányok: a romantika egy kis humorral megfűszerezve, majd jött egy nem várt fordulat. Ráadásul, ha figyelmesen olvasunk, a sorok között igencsak mély mondanivaló is rejlik.

Nagyon szerettem a szereplőket, szerintem Sophie-val különösen könnyű volt azonosulni. Bár az elején nem értettem, hogy mit keres egy olyan férfi mellett, mint David, sajnos jobban belegondolva egyfajta tükör is volt saját magam számára: én szintén rajongtam már olyanért, aki egyáltalán nem érdemelte meg. A kedves és bölcs házvezetőnő, Aurora ugyancsak hamar belopta magát a szívembe. James sokáig kérdőjel volt számomra, bár sejtettem, hogy a tartózkodó viselkedésének valóban komoly oka lehet. 

Összegzés:

Rendkívül olvastatta magát a történet, kifejezetten tetszett Sophie és James kapcsolatának a kibontakozása. Bár nem szerelem volt első látásra, de számomra pont ettől volt izgalmas, mert nagyon szerettem a szócsatáikat. Utóbbi arról is árulkodott, hogy remek humora van az írónőnek. :) Annyira átjött az olasz életérzés, az emberek kedvessége, a gyönyörű látnivalók és az isteni ételek... Bár sosem jártam Rómában, de Baráth Viktória: Egy év Rómában c. könyve után most is azt éreztem, hogy legszívesebben azonnal pakolnék. Minden vágyam, hogy egyszer eljussak ide! Köszönöm az élményt, nálam ez egy abszolút 5*-os könyv volt, így nem is kérdés, hogy a Római ajánlat szintén felkerült az idén olvasott kedvenceim listájára.  

Kedvenc idézetek:

„– Te vagy az egyetlen, aki képes az űrig repíteni az ételt. Ez is valami. Gyere, segítek, próbáljuk meg együtt!”

Vajon mit rejteget? Remélem, nem a korábbi tolmácsok csontvázait, akiket az őrületbe kergetett.

„Néha képesek vagyunk azt hinni, ha elég emberrel vesszük magunkat körül, akkor kevésbé leszünk magányosak, de ez csak illúzió.”

„A legrosszabb fogság, amibe saját magunkat zárjuk, a félelem, hogy mások mit gondolnak rólunk. Az évek alatt megtanultam, minél kevésbé érdekel mások véleménye, annál jobban érzem magam.”

„– Egyet jegyezz meg, kislányom. Amin nem lehet változtatni, azt el kell engedni. Ha a múltban élsz, sosem leszel igazán boldog. A jelent kell megragadni és kihozni belőle a legtöbbet.”

 

(Kép és fülszöveg: www.moly.hu)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése