KÖNYVÉRTÉKELÉSEK

Farkas Anett: A 33-as ügy

Anett első könyve, A 33-as beteg nálam a tavalyi év egyik kedvence lett, így tűkön ülve vártam a folytatást. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy míg az előző kötethez tiszteletpéldányként, tehát a megjelenése után volt szerencsém; Anett felajánlotta, most előolvasóként juttatná el hozzám, amit természetesen örömmel elfogadtam. Még egyszer köszönöm a lehetőséget, nekem ez hatalmas megtiszteltetés! :)

A fülszöveg:

Mit tennél, ha a gyermekedet valaki elvinné?
Dávid és Vivien ezúttal egy emberrablóval találják szembe magukat. Eredménytelenül keresik a nyomokat, de az elkövető mindig két lépéssel előttük halad.
Aztán egy különös idegen toppan be a nyomozónő életébe.
Egy naplót nyújt át neki, ami 1971-ig repíti vissza az időben. Dávid és Vivien egy kislányt ismerhetnek meg, akinek keserű élete elevenedik meg a lapokon.
Egy gyermeké, akinek köze lehet a mostani ügyükhöz.
De vajon a nyomozópáros hihet a naplónak, Pavlovics Linett fájdalmas vallomásának?
Az újságíró
A polgármester
A vértestvérek
A bántalmazott gyermek
Az akta, amit már mindenki elfeledett:
A 33-as ügy

A 33-as beteg borítóját imádtam, kíváncsian vártam, hogy Faniszló Ádám ezúttal mivel fog előrukkolni – abban egészen biztos voltam, hogy most sem fogok csalódni. Így is lett, mert szerintem a végeredmény gyönyörű, rendkívül kifejező, a pitypangnak pedig kiemelt jelentősége van a történetben...

A könyv egy egészen elképesztő, sokkoló prológussal indul, mely már előre sejteti, hogy izgalomban, feszültségben nem lesz hiány. Ez valóban így van, Anett egészen az elejétől a végéig rendkívüli tehetséggel csepegteti az információkat, illetve kuszálja össze a szálakat; jól feladva a leckét nekünk, olvasóknak. Imádom a stílusát, most is egy nagyon gördülékenyen megírt történetet kaptam, melyben mindennek megvan a maga szerepe.

Anett most sem félt komolyabb témához nyúlni, ezúttal a gyermekrablás áll a középpontban. De vajon ki mozgathatja a szálakat a háttérben? Bántani fogja a kicsiket, esetleg csupán valamiféle bosszú vezérli? Létezhet-e bármilyen elfogadható indok, mely segíthet megérteni az illető tettét? Mi a szerepe a különös naplónak és a pitypangnak a történetben? Minden kérdésre választ kaphatsz, ha elolvasod ezt a remek krimit. ;)

Ugyanazt éreztem, mint az előző kötetnél, hogy annyira jó a karakterek megalkotása, mintha valóban hús-vér emberek lennének. A nyomozópárost, Vivient és Dávidot még jobban a szívembe zártam – már ha ez lehetséges –, vicces szócsatáikban most sem volt hiány. A cserfes kis Fanna pedig szintén hozzájárult, hogy a könyv sokkoló részeit jól ellensúlyozza a gyermekekre oly jellemző szókimondásával, számos zavarba ejtő pillanatot okozva ezzel az édesanyjának, Viviennek. :D 

Összegzés:

Én már A 33-as beteg után bizalmat szavaztam Anettnek, éreztem, hogy az új könyve sem fog csalódást okozni, és természetesen így is lett. Elképesztő fordulatokkal megírt krimi, mely végig az orránál fogva vezeti az olvasót. Tényleg zseniális volt! Hol mosolyogtam, hol potyogtak a könnyeim... A 33-as ügy bekerült a 2022-ben olvasott kedvenceim közé, a krimik szerelmeseinek csak ajánlani tudom!

Kedvenc idézetek:

„Mert a vérszerződés egy életre szól, nem igaz?”

„Tudom, mitől félsz, viszont nincs rá okod. Ígérem, ha nagyon ráérek, majd legépelem neked, kinyomtatom, sőt még le is fűzöm, mennyire komolyan gondolom azt, ami kettőnk között zajlik.”

Van az életben olyan pillanat, mikor nem várunk már semmit a világtól, mindössze a megbocsátást. Létezik az a bánat, amit nem lehet megsiratni, az a fajta, amit egy életen át titokban tartasz, őrzöd kilétét, hisz, ha elmondanád, senki sem értené meg.

 

(Kép és fülszöveg: www.moly.hu) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése